• 開かれた庭園を目指して_玄関と風除室

    ベルリンから戻り、翌日には玄関の改築に着手しました。まずは既存コンクリートの破壊から。コンクリートの下にはかつての石畳があり、五代目の時に改築した痕跡があります。現当主が祖先の改築の意図を汲みつつ、未来に向かって何をレガシーとして残すのか。考え方やセンスが問われます。とは言え、長年待ち望んだ玄関の改築です。自ずと気合いが入ります。

     

    YAMAMO GARDEN OPENING PROJECT_Entrance and Wind Laboratory

    Returning from Berlin, we began to renovate the front door the following day. Firstly from the destruction of existing concrete. Under the concrete there is a former cobblestone, there is a trace which was rebuilt at the time of the fifth generation. What will the current owner leave as a legacy towards the future while drawing on the intention of renovating his ancestors? The way of thinking and sense is questioned. However, it is a renovation of the entrance waiting for many years. I feel naturally entered.

     

    針對一個開放的花園_入口和風實驗室

    從柏林返回,第二天我們開始翻新前門。 首先是破壞現有混凝土。 在混凝土下面有一個前鵝卵石,有一條在第五代時重建的痕跡。 當前的所有者將如何留下作為未來的遺產,同時藉鑑其祖先的翻新意圖? 思考方式和感覺受到質疑。 然而,這是一個等待多年的入口翻新。 我覺得自然進入了。

     

     

     

     

     

     

    玄関と風除室は大きなスペースではありませんが、解体、大工、左官、塗装、建具、板金と多くの専門職の技を順に発揮することで完成します。それらがうまく連動するように、着手する前から連携を想定し各工程の細部を決めていきます。古いものは水平垂直ではなかったり、かつての改築が現代では悪さをしていることもあります。それらを現場でいかに解決しながら進められるかがカギになります。

     

    Entrance and wind laboratory are not large spaces, but they are completed by demonstrating the techniques of dismantling, carpentry, plaster, painting, joinery, sheet metal and many professionals in order. We will decide the details of each process, assuming cooperation before starting, so that they work well together. Old ones are not horizontal and vertical, sometimes the former renovations are doing bad things in modern times. How we can solve them on the job site is key.

     

    入口和風力實驗室不是大空間,但它們是通過展示拆解,木工,石膏,油漆,細木工,鈑金和許多專業人員的技術完成的。 我們將決定每個過程的細節,假設在開始之前進行合作,以便它們能夠很好地協同工作。 舊的不是水平和垂直的,有時以前的裝修在現代是做壞事。 我們如何在工作現場解決這些問題是關鍵。

     

     

     

     

     

     

     

     

    これまで玄関が4枚の開戸だったものを両サイド2枚をはめ殺しにし、中央建具を新たに製作しました。一方で風除室の中央建具はかつての扉のリメイクです。床は石畳を彷彿とさせるように、墨モルタルに真鍮の目地を縦に複数入れます。また、見切りの石はマーブル模様で墨モルタルの経年経過に馴染むものを選んでいます。いずれも現代にかつての姿を想像できるようにしています。また、建具の取手や引手、鍵にも古い真鍮製のものを採用し、外観からは和洋折衷に見えるように心掛けました。

     

    We made 4 central openings for the entrance, we kill two sides on both sides, we made a new central fitting. On the other hand, the center joinery of the wind-free room is a remake of the former door. Place brass joints longitudinally in black ink mortar so that the floor is reminiscent of stone pavement. In addition, the stone of the stone is a marble pattern and choosing what is familiar to the aging process of the ink mortar. Both are trying to imagine the former form of the present age. In addition, we adopted the old brass stuff for the handle, the pull tab, and the key of the fitting, and we tried to make it look like western and western from the appearance.

     

    我們為入口做了4個中央開口,我們兩邊都殺了兩邊,我們做了一個新的中央配件。 另一方面,無風房間的中心細木工是前門的翻新。 將黃銅接頭縱向放置在黑色墨水砂漿中,使地板讓人聯想到石頭路面。 此外,石頭的石頭是大理石圖案,並選擇墨水砂漿的老化過程所熟悉的。 他們都試圖想像當代的前形式。 另外,我們採用舊的黃銅製品作為手柄,拉片和配件的鑰匙,我們試圖從外觀上看起來像西方和西方。

     

     

     

     

     

     

       

    今回の改築は弊社の顔となる部分のため、多くの時間をディテールの選定に使いました。かつて弊社の前の道は羽州街道であり、交通の要でした。岩崎の近現代にも多く貢献した旧街道の姿を彷彿とさせることを今回の改築は意識しています。さらに各職人たちの技と古い建具や金具により、弊社創業の幕末から明治にかけての鎖国から欧米文化との融合、東洋と西洋のクラフトマンシップを表現することも念頭に入れていました。まだ照明器具の取り付けと雨掛かりの板金作業がありますが、それはまたこちらに綴りたいと思います。外観に着手し、地域に土地のレガシーを残すこと。まだまだやれる事があると思います。引き続き、精神性、レガシーを形にしていきたいと思います。

     

    Because this renovation is part of our company, we used a lot of time for selection of details. The way before our company was Hanzhou highway, it was the point of transportation. We are conscious of this renovation that reminds me of Iwasaki’s appearance of the old road which contributed much to modern times. In addition, with the techniques of each craftsman and old fittings and metal fittings, we were also considering expressing the fusion of European and American cultures from the end of the Tokugawa period from the end of the Tokugawa period to the Meiji period, expressing the oriental and Western craftsmanship. I still have to install lighting fixtures and rain hanging sheet metal work, but I would like to spell it again. Start appearance and leave the legacy of the land in the area. I think there is something I can do still more. I would like to continue to shape spirituality and legacy.

     

    因為這次翻新是我們公司的一部分,所以我們花了很多時間來選擇細節。 我們公司在杭州高速公路之前的方式,它是運輸點。 我們意識到這種翻新讓我想起岩崎出現的舊路,這對現代起了很大的作用。 此外,通過每個工匠和舊配件和金屬配件的技術,我們還考慮表達從德川時代末期到德川時代末期到明治時期的歐洲和美國文化的融合,表達東方和西方的手工藝。 我仍然需要安裝照明燈具和雨掛鈑金工作,但我想再拼一次。 開始出現並留下該地區的遺產。 我認為我還能做些什麼。 我想繼續塑造靈性和遺產。